Головна » Файли » Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РИНКУ РЕКЛАМИ В УКРАЇНІ
09.04.2018, 20:59
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РИНКУ РЕКЛАМИ В УКРАЇНІ Мусій А. Л., студентка Ніколаєвська В. В., к.е.н., доцент Конкуренція між суб’єктами господарювання дає змогу максимально задовольнити попит споживачів, що позитивно впливає на розвиток економіки, але також ставить перед українськими підприємствами жорсткі умови виживання на ринку, до якого з кожним роком уривається все більше потужних конкурентоспроможних іноземних виробників. За таких умов формуються вимоги до рекламної діяльності, яка має орієнтуватися на досвід провідних країн світу, а також ураховувати вітчизняний менталітет споживачів. Саме тому дослідження ставлення споживачів до реклами та специфіки її розповсюдження актуальне в сучасному періоді. Вивченням реклами як економічної категорії займалися такі відомі вчені та рекламісти світу: А. Кромптон, Портер, П. Друкер, Ф. Котлер. Запропоновані ними концепції відображено у працях вітчизняних учених: В. Андрійчука, С. Бабенка, С. Будкіна та ін. Реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі й у будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання зиску [1]. Маркетингова роль реклами полягає в тому, що реклама є одним із найефективніших інструментів маркетингових комунікацій. Вона утворює потребу та попит на деякий вид продукції або стимулює вже наявний попит на певний вид продукції, послуги тощо. За свою тривалу історію реклама якісно еволюціонувала. Вона пройшла шлях від інформування до умовляння, від умовляння – до вироблення умовного рефлексу, від вироблення рефлексу – до підсвідомого навіювання, від підсвідомого навіювання – до проектування символічного зображення. Українська реклама в різні періоди свого розвитку пережила колосальні зміни і розвинулася від первинної своєї форми - протореклами - до рівня сучасної рекламної індустрії. Аналіз різноманітності підходів та пріоритетів у виборі рекламних стратегій, а також динаміка зміни економічних показників рекламного ринку останніх років дозволяють стверджувати, що у період 2011-2014 рр. розвиток рекламно-комунікаційного ринку характеризувався стрімким зростанням. Однак, політичні та економічні проблеми 2014 р. загальмували процес. Тож станом на сьогодні, ситуація в галузі близька до стагнації – не відбувається ні різких спадів, ні активізації чи пожвавлення. Формування рекламного ринку як у світі, так і в Україні відбувається в умовах постійного зростання обсягів інформації. Ринок рекламних послуг – сегмент інформаційного ринку, оскільки реклама є насамперед інформаційним продуктом. Саме інформація є як економічний ресурс і фактор соціального впливу. Тож накопичення масивів інформації змінюють інформаційне середовище економічної діяльності, зокрема рекламної, та забезпечують потужний потенціал рекламістам у роботі зі споживачами. Процеси розбудови рекламного ринку активізували потребу залучення інноваційних активів як інструменту конкуренції, актуалізували проблему активного впровадження в рекламну практику інновацій, необхідного оновлення технологій, зростання інтелектуальної та креативної складової у виробництві рекламного продукту. Впровадження інноваційних рекламних технологій потребує значних фінансових витрат, що гальмує їхнє активне використання в Україні. Серед тенденцій, які визначають зміни на рекламному ринку останніх років – активізація реклами в соціальних мережах. Саме соціальні мережі, на відміну від роздрібненого медіасередовища, стають все більш привабливими для рекламодавців, оскільки мають потужну базу даних про своїх користувачів, що забезпечує можливість охоплення великої аудиторії. Хоча рекламний ринок у соціальних мережах з’явився порівняно недавно і, за твердженнями аналітиків, на нього зорієнтовано від 1% до 10% рекламного бюджету компаній, фахівці прогнозують його стрімке зростання. Дослідження дають підстави прогнозувати його зростання з $10 млрд 2016 р. до $14 млрд 2020 р. [2]. Соціальні мережі, передусім Facebook, Twitter, Tumbler, розглядаються як нова рекламна платформа. Також потужним і перспективним напрямом розвитку рекламного ринку експерти вважають рекламу в месенджерах і очікують найближчими роками, що прибуток від неї значно перевищить існуючі показники. Прикметною ознакою, що вирізняє рекламне бізнес-середовище, є впровадження нових ефективних методик та інструментів. Загальновідомо, що сучасний рекламний ринок перенасичений – про це свідчить щільність реклами на вулицях і транспорті, на телебаченні та радіо, потік друкованої та інтернетреклами тощо. Поміж цим, традиційна реклама втрачає свою ефективність, не виконує покладені на неї функції з просування товарів та послуг. Однак, рекламний ринок, як система, що саморегулюється, постійно зосереджується на пошуку нових дієвих рекламних інструментів. В умовах, коли традиційні рекламні методики не діють, для просування власних брендів виробники все частіше реалізують свої маркетингові стратегії за допомогою івент-заходів. Ця стратегія отримала назву event-маркетинг, що є поєднанням технологій маркетингу, реклами та РR. Основні тенденції функціонування рекламного ринку в Україні визначаються впливом як глобалізаційних процесів, так і особливостями національно-економічного та соціокультурного розвитку. Значну увагу слід приділяти питанням адаптації рекламної сфери до умов глобалізації, зокрема отримання конкурентних переваг, пов’язаних з інноваціями та людським капіталом. У процесі розбудови українського рекламного сектору доцільно розробляти такі стратегічні вектори, як підвищення ролі соціальної складової в рекламних проектах, враховувати зміни, що відбуваються в мінливому інформаційному середовищі, зокрема стрімке накопичення величезних масивів даних та інформаційних потоків, що становлять потенціал для ефективної роботи рекламіста. Створення реклами є важливим процесом, адже має висвітлювати з кращого боку товар не сам по собі, а як засіб задоволення потреб тих покупців, яким вона адресована. Для формування позитивного ставлення у споживача, реклама має вражати його своєю новизною та вигідністю купівлі рекламованого товару, місцем і часом розміщення. Напевне, через брак новаторських ідей реклама на території нашої країни не користується великою прихильністю у споживачів. Але все ж таки українська реклама обрала правильний шлях, про що свідчить дотримання міжнародних стандартів під час її створення. Отже, рекламний ринок України за своє недовге існування вже зміг досягти певних результатів, при цьому особливості його розвитку підкреслюють індивідуальність, хоча ще ніяк – не ідеальність. Загальна структура рекламної пропозиції в країні побудована правильно, але незначні недоліки все ж псують загальну картину. Подолання цих недоліків можливе лише шляхом припинення недобросовісності в рекламних зверненнях і висвітлення лише правдивої інформації. Потрібно звертати увагу на те, що українська нація має унікальний менталітет, сформований нестабільністю та війнами. Тому перше, що має дарувати реклама споживачеві, – це комфорт і впевненість, що обраний ним товар принесе йому тільки користь. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Гохберг О.Ю. Розвиток рекламного бізнесу в умовах глобалізації: концептуальні засади дослідження і практичні пропозиції щодо регулювання / О.Ю. Гохберг ; за ред. В.П. Клочка // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. – № 3(15). – 2011. – С. 30-33. 2. Пастернак-Таранушенко Г. А. Економічна безпека держави. Статистика процесу забезпечення / Г. Пастернак-Таранушенко; за ред. проф. Б. Кравченка. – К. : Кондор, 2012. – 302 с. 3. Рекламний ринок - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://adcoalition.org.ua
Категорія: Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України
Переглядів: 1032 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
avatar