Головна » Файли » Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України

МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
31.03.2018, 10:11

Назва секції: Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ Коваленко М.Р., студент* Національний університет біоресурсів і природокористування України *Науковий керівник – кандидат економічних наук, доцент Рябчик А.В. Ключові слова: Інтернет, маркетингові комунікації, Інтернет-комунікації, комплекс маркетингових Інтернет-комунікацій. Вступ. Сучасний етап розвитку ринкових відносин в Україні характеризується значним посиленням конкуренції та конкурентної боротьби між суб’єктами господарювання, що зумовлює постійний пошук конкурентних переваг. В таких умовах, враховуючи розвиток нових інформаційних та комунікаційних технологій, однією із вагомих конкурентних переваг підприємств є комплексне застосування маркетингових комунікацій в мережі Інтернет. Завдяки ефективним інформаційно-комунікаційним технологіям, що інтегровані в мережу Інтернет, підприємства отримують можливість інтерактивно й економічно результативно взаємодіяти зі споживачами та іншими учасниками ринку, більш повно задовольняти їх запити щодо консультування та інших форм обслуговування, адаптації товарів до індивідуальних потреб [1, с. 1]. Виклад основного матеріалу. Поява мережі Інтернет та її динамічний розвиток внесли та продовжують безперервно вносити зміни в засобах реклами й комунікації. Маркетингові комунікації в Інтернет поєднують в собі інтерактивність та можливість персоналізації інформаційного повідомлення. Особливістю інформації в Інтернет є комунікаційна модель «багато до багатьох», в якій кожен абонент мережі має можливість звертатися до інших абонентів та існує можливість зворотного зв’язку. Ще однією важливою особливістю середовища Інтернет є активна роль споживача (в традиційних ЗМІ їх роль є пасивною) завдяки можливості вільного вибору та доступу до інформації із допомогою пошукових серверів (Google, YouTube тощо). Інтерактивність середовища Інтернет дає можливість підвищити ефективність взаємодії учасників комунікацій [2, с. 217]. На даний час маркетинговим Інтернет-комунікаціям присвячена чимала кількість досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених. Проте сутність поняття «маркетингова Інтернет-комунікація» розкрита у наукових працях лише окремих вчених і базується на загальних положеннях теорії маркетингових комунікацій. В зв’язку з цим, сутність визначення маркетингових Інтернет-комунікацій розглядається як «інформаційні повідомлення, спрямовані на Інтернет-аудиторію», а зводиться практично до одного – застосування різних засобів та заходів для ефективного просування товарів (послуг) в мережі Інтернет з метою досягнення цілей підприємства. Як маркетинговий канал Інтернет відрізняється серед інших комунікаційних засобів такими характеристиками [3, с. 82]: □ таргетинг – демонстрація реклами та надання інформації чітко визначеній аудиторії; □ трекінг – можливість аналізу поведінки відвідувачів сайту та врахування його результатів при удосконаленні продукції, самого сайту та маркетингових заходів; □ інтерактивність – споживач має можливість взаємодіяти з продавцем, попередньо ознайомлюватися з товаром; □ доступність та гнучкість – інформація доступна цілодобово протягом всього року, при цьому починати, аналізувати або переривати маркетингові дослідження можна практично миттєво; □ мультимедійність – можливість розміщення значної кількості інформації у вигляді графіки, звуку, відео тощо; □ низька вартість; □ можливість створення віртуальних спільнот за певними інтересами або спрямуванням, яке в перспективі формує цільову аудиторію. Особливості просування товарів в інтернет-середовищі обумовлюють необхідність реструктуризації традиційної класифікації комплексу комунікацій – реклама, стимулювання продажу, паблік рилейшнз, прямий маркетинг та персональний продаж. Аналіз сучасних наукових досліджень та практики ведення бізнесу дає можливість стверджувати, що на сьогоднішній день комплекс інтернет-комунікацій, на нашу думку, складається з десяти елементів-груп (рис. 1). Під елементами-групами мається на увазі, наприклад, Інтернет-рекламу, яка включає медійну, контекстну, відеорекламу, рекламу на спеціалізованих Інтернет-ресурсах та інші засоби і заходи. Вибір засобів маркетингових Інтернет-комунікацій для просування товарів чи послуг залежить від багатьох факторів, основними з яких є цілі підприємства, види товарів, типи ринків, особливості цільової аудиторії тощо. Результати. В результаті досліджень встановлено, що Інтернет-комунікації є важливою складовою маркетингової діяльності підприємств, які прагнуть бути конкурентоспроможними, досягати глобальної присутності і займатися підприємницькою діяльністю в світовому масштабі. Застосування та розвиток маркетингових Інтернет-комунікацій дозволяють значно знизити витрати на маркетингові комунікації за рахунок представлення інформації в мережі Інтернет і, відповідно, суттєво цим підвищують ефективність підприємницької діяльності. Значною перевагою Інетрнет-комунікацій є швидкість оновлення інформації та можливість внесення змін в будь-який момент в реальному часі без додаткових витрат. Споживачі також отримують переваги від розвитку маркетингових Інтернет-комунікацій, зокрема, доступність інформації і можливість здійснення вибору з усіх потенційних постачальників, що пропонують необхідні товари, незалежно від їх географічного положення. Висновки. В сучасному середовищі маркетингові Інтернет-комунікації стають більш комплексними, системними та вагомими для діяльності будь-яких суб’єктів господарювання. Новітні інформаційні і комунікаційні інтернет-технології дозволяють отримувати докладну інформацію про запити кожного індивідуального споживача і, відповідно, забезпечують можливість індивідуалізації пропозиції, тим самим збільшуючи обсяги реалізації товарів чи послуг, підвищуючи рівень конкурентоспроможності підприємств, скорочуючи шлях товарів до споживачів, знижуючи витрати і формуючи певний імідж. Список використаної літератури: 1. Смолянюк О. В. Маркетингові комунікації в Інтернеті: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами діяльності)» / О. В. Смолянюк. – Київ, 2015. – 21 с. 2. Зацна Л. Інноваційні можливості застосування комунікацій в інтернет-маркетингу / Л. Зацна // Галицький економічний вісник. – 2013. – № 4. – С. 214-221. 3. Шалева О. І. Електронна комерція. Навч. посіб. / О. І. Шалева – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216 с. 4. Окландер М. А. Маркетингові комунікації промислових підприємств в умовах інформаційної економіки: Монографія. / М. А. Окландер, І. Л. Литовченко, М. І. Ботушан. – К.: – Знання. – 2011. – с.

Категорія: Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України
Переглядів: 368 | Завантажень: 1
Всього коментарів: 0
avatar