Головна » Файли » Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України

ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ ПІДПРИЄМСТВА
14.04.2018, 01:26
Назва секції: Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі
економіки України.
ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ ПІДПРИЄМСТВА
Маринець І. Ю., студентка 2 групи 4 курсу напряму підготовки «Маркетинг»,
Національний університет біоресурсів і природокористування України
Науковий керівник - професор кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі,
дактор економічних наук, Національний університет біоресурсів і
природокористування України
Ключові слова: імідж, імідж підприємства, корпоративний імідж, позитивний
імідж, соціальний імідж, внутрішній імідж, зовнішній імідж.
Вступ. У сучасному світі, який постійно розвивається, де серед організацій
ведеться боротьба за увагу кожного окремого споживача, вже не достатньо
просто відповісти на три фундаментальних питання економіки: «Що?», «Як?» і
«Для кого?». Умови ринку вимагають чогось більшого, постійного руху. Існує
цілий ряд необхідних умов для досягнення успіху. Серед них і імідж
організації. Відомий факт, що компанії, які сформулювали для себе лише
фінансові цілі, як правило, не досягають фінансових результатів, яких
досягають компанії з більш широким діапазоном ціннісних установок.
Конкретніше цей більш широкий діапазон цінностей можна визначити як
ідеологію компанії, її корпоративний імідж. [8]
Імідж є важливим елементом залучення більшої кількості клієнтів для
підприємства і, як наслідок, збільшення прибутку, адже це одна з головних
цілей розвитку компанії. Сильний позитивний імідж підприємства є
підтвердженням того, що підприємство володіє «здібностями», що дозволяють
управляти зваженою споживчою цінність товарів і послуг. У сучасних
економічних умовах сприятливий імідж є важливим фактором
конкурентоспроможності підприємства і недостатня увага до його формування і
управління ним істотно зменшує можливості функціонування вітчизняного
товаровиробника. [3]
Виклад основного матеріалу. Під іміджем слід розуміти імідж компанії,
імідж товару тощо. Імідж є уявним представленням про підприємство, його
«обличчя», що цілеспрямовано формується в масовій свідомості за допомогою
пабліситі, реклами або пропаганди. [6]
Носієм іміджу може виступати підприємство, індивід, тобто представник
підприємства чи його товар або послуга. Нерідко, розкриваючи імідж
підприємства споживачі намагаються вдовольнитися тільки двома поняттями
«позитивний» або «негативний». [1] Погоджуємося з думкою Ф.І. Каркова, що
між цими протилежностями лежить різноманітність принципів, якостей і
властивостей. Розглядаючи імідж як певну абстракцію, можна виділити
наступні характеристики ефективного іміджу, а саме: театральність
(демонстративність); маніпулятивність; правдоподібність; яскравість
(неординарність); рухливість (здатність до трансформації); зрозумілість
(доступність); «близькість» цільової аудиторії; затребуваність (у певний час у
певному місці). Що стосується функцій іміджу, то загальноприйнято вважати,
що вони поділяються на дві категорії: ціннісні та технологічні. [2]

Результати. Будь-яке підприємство, яке хоче залишитися на ринку, бути
конкурентоспроможним повинне приділяти значну увагу формуванню свого
позитивного іміджу. Це є необхідним елементом залучення клієнтів і
відповідно збільшення прибутку. Потрібно визначити першочергові завдання
при формуванні позитивного іміджу підприємства, основні напрями
маркетингових зусиль і ті конкретні форми, які будуть вибрані для проведення
рекламно-інформаційної діяльності. Сильний корпоративний імідж є
необхідною умовою досягнення підприємством стійкого та тривалого успіху на
ринку. [7]
Узагальнюючи всі визначення, можна зазначити, що ефективне формування
іміджу організації – це цілеспрямована діяльність, кероване подання інформації
із заздалегідь очікуваним результатом її впливу. Інформація повинна
доводитись до аудиторії усіма каналами маркетингових комунікацій. До
основних інструментів маркетингових комунікацій належать: реклама,
пропаганда, паблік рілейшнз, директ-маркетинг, стимулювання збуту. Кожна із
складових системи має свої особливості, усі вони доповнюють одна одну,
створюючи єдиний комплекс. [5]
Висновки. Сформований позитивний імідж підприємства забезпечує вільний
доступ організації до різноманітних ресурсів: фінансових, інформаційних, а для
цього потрібно чітко виділити етапи його формування, вплив зовнішніх і
внутрішніх чинників, застосування, при необхідності, науково обґрунтованих і
перевірених на практиці технологій формування іміджу. [4]
Наразі продовжується гостра конкурентна боротьба між кондитерськими
підприємствами України. В цій боротьбі перемогу одержить лише той
виробник, який заздалегідь визначить мету та стратегію своєї діяльності, не
пошкодує засобів для досягнення ще більш досконалого свого іміджевого
образу.
Список використаної літератури:
1. Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління: посібник. – К.:
Академвидав, 2003. – 568 с.
2. Карков Ф. И. Рекламный рынок: методика изучения / Ф. И. Карков, А.
А. Родионов. – М. : Экзамен, 2010. – 326 с.
3. Ткачук О. В. Корпоративний імідж – важлива складова успіху банку //
Держава та регіони. – 2006. – №6. – С. 297–299.
4. Примак Т. О. Маркетингові комунікації: навч. посіб. – К.: Ніка-Центр,
2003. – 280 с.
5. Томилова М. Модель имиджа организации // Менеджмент и менеджер.
– 2007. – № 9. – С. 26 – 32.
6. Химич І. Г. Імідж як важливий показник діяльності підприємства у
сучасних умовах розвитку корпоратив- ної культури // Економіка та держава. –
2009. – № 9. – С. 59–61.
7. Примак Т. О. Маркетингові комунікації: навч. посіб. – К.: Ніка-Центр,
2003. – 280 с.
8.  Джі Б. Імідж фірми [Електронний ресурс] / Боббі Джі – Режим доступу
до ресурсу: http://www.burodv.ru/literatura/liter_11/liter11_1.htm.
Категорія: Розвиток менеджменту та маркетингу в аграрному секторі економіки України
Переглядів: 412 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
avatar